فراخوان بازنگری نقشه جامع علمی کشور منتشر می‌شود / حذف مقررات بازدارنده در حوزه بیوتکنولوژی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ضرورت حذف مقررات بازدارنده گفت: سند نقشه جامع علمی کشور نیاز به بازنگری دارد و به زودی فراخوان عمومی آن منتشر می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه چهارمین فن بازار در دانشگاه تهران گفت: ۹ سال از تصویب و اجرایی شدن نقشه جامع علمی می‌گذرد و هم اکنون این سند و این نقشه نیازمند به روزرسانی است و برنامه‌های راهبردی آن باید بازنگری شود. به زودی فراخوان عمومی برای مشارکت نخبگان و صنعتگران و همفکری فن آوران برای بازنگری این سند اعلام می‌شود تا صاحب نظران عرصه علمی و صنعت‌گران پیشنهاد‌های خود را به ستاد نقشه جامع علمی بفرستند. 

وی افزود: برای بازنگری نقشه جامع علمی کشور نیاز به همراهی و کمک نخبگان، صنعتگران و دانشمندان داریم و از آنها می‌خواهیم تا برای بازنگری در این سند به ما کمک کنند.

دکتر مخبر دزفولی با اشاره به رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازنگری این سند گفت: اکنون فضای مناسب برای عرضه و صادرات محصولات دانش بنیان وجود ندارد و باید مقررات دست و پا گیر صادرات محصولات فناورانه جلوگیری شود. در حال حاضر محصولات در فرآورده های بیوتکنولوژی قابلیتی خوب دارند و اگر مقررات دست و پاگیر برداشته شوند، راه شرکت‌های دانش بنیان باز شده و می‌توان شاهد رشد ثروت بود. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بسیاری از شرکت های دانش بنیان محصولات با کیفیتی تولید کرده‌اند که باید فضای مناسب صادرات برای آنها ایجاد کرد.

وی ادامه داد: رشد شرکت های دانش بنیان و درآمد زایی آنها می‌تواند برای تمام مردم کشور ثروت آفرین باشد و صادرات محصولات فناورانه راهی برای رشد اقتصادی کشور و خلق ثروت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش دستگاه‌های مرتبط در اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: به کمک تمام دستگاه های مختلف و دست‌اندرکار باید موانع پیش روی صادرات شرکت ها را برداشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.