نهمین اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا برگزار می شود

نهمین اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا از تاریح 26 آبان تا 8 آذر در شرم الشیخ مصر برگزار می شود. بیش از 2500 نفر از 196 کشور و سازمان بین المللی در این اجلاس شرکت دارند.

 به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، نهمین اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا از تاریح 26 آبان تا 8 آذر در شرم الشیخ مصر برگزار می شود. بیش از 2500 نفر از 196 کشور و سازمان بین المللی در این اجلاس شرکت دارند.

در اجلاس متعاهدین پروتکل کارتاهنا هیات بلند پایه ای از جمهوری اسلامی ایران نیز حضور دارند. ریاست هیات ایرانی شرکت کننده درنهمین اجلاس پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا بر عهده مرجع ملی ایمنی زیستی کشورمان است.

پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا برای تضمین بهره برداری از فواید مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته تدوین شده است و 172 کشور جهان به آن پیوسته اند. عضویت ایران در این پروتکل در اوایل سال 1382 به تصویب مجلس شورای اسلامی ایران رسید.

قابل ذکر است که در نهمین اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا موضوعات مهمی از جمله بررسی پایبندی اعضا به تعهدات خود، عملکرد اتاق تهاتر ایمنی زیستی، بررسی ملاحظات اجتماعی-اقتصادی و….. در دستور کار قرار دارند.

اخبار بعدی این اجلاس بین المللی را در پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران دنبال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.