ایران در جایگاه نخست منطقه در زمینه بیوتکنولوژی/ افزایش منابع تحقیقی و پژوهشی در دستور کار است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به جایگاه نخست ایران در منطقه در زمینه بیوتکنولوژی گفت: اعتبارات لازم در حوزه تحقیق و پژوهش افزایش خواهد یافت.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران یه نقل از خبرگزاری فارس،  دکتر محمدباقر نوبخت در بازدید از موسسه سرم‌سازی رازی که شنبه شب صورت گرفت، موسسات رازی و پژوهشگاه بیوتکنولوژی ایران را دو مجموعه قدیمی و نوین در بخش تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی دانست و اظهار داشت: سعی داریم طبق تبصره ۲۱ لایحه بودجه سال ۹۸ از میزان بودجه‌ای که مربوط به دستگاه‌های موازی‌کار است کاسته و آن بودجه پس‌از انداز شده در جای لازم اجرا شود.

وی با بیان اینکه این تبصره لایحه بودجه مربوط به تحقیقاتی است که دارای نتایج پر ثمر باشد و تقلیل نخواهد یافت، افزود: پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی از این پس می‌توانند علاوه‌بر عدم کاهش اعتبارات مشمول حمایت ویژه شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه دنبال افزایش منابع برای تحقیق و پژوهشی هستیم، گفت: بودجه سال ۹۸ را با ۴۳۳ هزار میلیارد تومان منابع در مجلس بررسی شد، مطالبات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها یک‌هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است و مابقی نیز تا پایان سال تخصیص خواهد یافت.

 دکتر نوبخت در ادامه به بازدید از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران اشاره کرد و ادامه داد: طی طول عمر با سعادت چهل سال انقلاب درزمینهٔ بسط آموزش و رشد علمی اقدامات تحسین‌برانگیز و قابل توجهی در سطح جهانی برخوردار شدیم.

وی به اهمیت بهره‌برداری از فناوری‌های نوین، بیان کرد: یکی از این فناوری‌ها که ما در آن صاحب سبک هستیم بیوتکنولوژی است که موفق شدیم در این حوزه جایگاه نخست منطقه را از آن خود کرده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور از جایگاه سیزدهمی ما در جهان دو علوم فناوری بیوتکنو خبر داد و گفت: فعالیت‌ها در حوزه نانوتکنولوژی در پژوهشکده‌ها در حال انجام بوده و این اقدامات قابل قبول و امیدوار کننده است.

 دکتر نوبخت افزود: استفاده از فناوری‌های نو در کنار فناوری‌های هوا و فضا از ثمرات و دستاوردهای پربرکت جمهوری اسلامی ایران طی این چهل سال است.

وی خاطرنشان کرد: باید از این علوم در توسعه و افزایش راندمان انواع محصولات کشاورزی استفاده کنیم، همچنین البرز استانی صنعتی و کشاورزی است که پشتیبانی و حمایت مالی و اعتباری از این استان به توسعه آثار اقتصادی کمک خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.