بر اساس اعلام نظام رتبه‌بندی سایماگو؛

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک رتبه اول مراکز پژوهشی ایران را کسب کرد

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، بر اساس نظام رتبه‌بندی سایماگو، حائز رتبه اول در بین کلیه پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۲۰۱۹ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، با عنایت به نظام رتبه‌بندی سایماگو (SIR) که یکی از جامع‌ترین نظام‌های رتبه بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش‌محور و فناوری‌محور در جهان محسوب می‌شود، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، حائز رتبه اول در بین کلیه پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۲۰۱۹ شده است.

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، پژوهشگاه رنگ و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران پنج مرکز پژوهشی برتر کشور در این رتبه‌بندی هستند.

همچنین در بین مراکز پژوهشی خاورمیانه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری جایگاه پنجم را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است.

آکادمی علوم و پژوهش علمی (مصر)، مرکز تحقیقات ملی (مصر)، سازمان تحقیقات کشاورزی (رژیم صهیونیستی)، پارک علم و فناوری شاه عبدالعزیز (عربستان سعودی)، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری (جمهوری اسلامی ایران)، جهاد دانشگاهی (جمهوری اسلامی ایران)، مؤسسه تحقیقات نفت (مصر)، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (جمهوری اسلامی ایران)، مؤسسه تحقیق و توسعه متالورژی (مصر) و وزارت بهداشت ترکیه، ۱۰ مرکز پژوهشی برتر خاورمیانه هستند.

جایگاه جهانی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز در بین کلیه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات علمی و مراکز پژوهشی در سال ۲۰۱۹ برابر با ۶۷۱ است.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.