ستاری:

زیرساخت های لازم برای توسعه زیست بوم فناوری در چابهار فراهم شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در چابهار فراهم شده است.

سورنا ستاری در نشست هم اندیشی زیست بوم کارآفرینی دانش بنیان و توسعه کسب وکارهای نوپا در منطقه آزادچابهار افزود: اتفاقات خوبی در حوزه رونق زیست بوم نوآوری در چابهار در سال‌های اخیر رخ داده است.

معاون رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: پارک های علم و فناوری در تولید علم و به روز رسانی علوم و تحقیقات نقش ارزنده‌ای دارند.

ستاری افزود: دولت هرگاه در پارک علم و فناوری و پژوهش‌ها ورود کند نتیجه خوبی ندارد لذا می طلبد با فراهم کردن زمینه، بخش‌ خصوصی هم ورود کند تا بتوان زمینه توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان سیستان و بلوچستان را رقم زد.

وی ادامه داد:  امکانات، فضا و نیروی انسانی خوبی در سیستان و بلوچستان به ویژه در چابهار وجود دارد و می‌تواند اقدام‌های آنها کارآفرین و توسعه محور باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: خیلی علاقه دارم در استان محروم سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنم و با جوانان متفکر و نیروهای انسانی خلاق ارتباط بگیرم.

ستاری ادامه داد: هر یک از شهرهای استان سیستان وبلوچستان اگر آمادگی تامین زیرساخت ها را داشته باشند ما کل هزینه های بازسازی، اشتغال شرکت‌ها را پرداخت می کنیم.

وی تصریح کرد: برای بهبود زیست بوم فناوری و نوآوری منطقه و سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا، استارتاپ ها و حمایت از جوانان فناور اقداماتی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز بیان کرد: اقدامات خوبی در دانشگاه بین المللی چابهار رخ داده که همه اینها نوید دهنده اشتغال و کارهای خلاقانه و فناورانه است.

عبدالرحیم کردی افزود: تمامی امکانات و زیرساخت ها را برای هر درخواست استارتاپ و پارک علم و فناوری فراهم خواهیم کرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.