کسب‌وکارهای نوپای حوزه سلامت با فعالیت شتاب‌دهنده‌ها رونق می‌گیرد

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه کسب‌وکارهای نوپای حوزه سلامت، اقدام به توسعه فعالیت شتاب دهنده های این حوزه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از  مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دنیای امروز را دنیای کارآفرینان می خوانند. دنیایی که متعلق به افراد خلاق، خوش فکر و با ایده های نو است. در این دنیای جدید، پشتکار، عزم جدی و گذاشتن انرژی حرف نخست را می زند. این دنیا با اجرایی شدن ایده هایی که روزی در پس اذهان مانده بود رونق گرفته است و به دنبال تغییر دنیای فعلی است.

ساختن این دنیای جدید مسیری دارد پر پیچ و خم و سخت. در این راه مشکلات و موانع زیادی وجود دارد که فرد خلاق و ایده مند به تنهایی توانایی مبارزه با این مشکلات و پاسخگویی به آنها را ندارد. این بهانه، به خوبی شکل گیری شتاب دهنده ها را توجیه می کند، مراکزی که به دنبال هموار کردن مسیر پر تلاطم ایده پردازان و خلاقان است. این شتاب دهنده ها محقق شدن ایده ها را تضمین می کنند. 

وجود ده‌ها شتاب دهنده عمومی و تخصصی در کشور تاکنون منجر به ایجاد کسب و کارهای موفقی در حوزه خدمات بویژه بازارهای دیجیتال و حمل و نقل شده است. در حوزه سلامت اگرچه فعالیتهای پراکنده و غیرمنسجمی انجام شده است ولی لزوم یک شتاب‌دهنده تخصصی حوزه سلامت که بر کسب و کارهای نوپای فعال در حوزه سلامت بویژه خدمات بهداشتی و درمانی، تله مدیسین، ژنتیک، تغذیه، تشخیص، خدمات دارویی، بیمه‌های درمانی و شبکه‌های اجتماعی سلامت تمرکز دارد، ضروری به نظر می‌رسید. 

با همین هدف کارگروه پزشکی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال شتابدهی تخصصی در حوزه سلامت الکترونیک است و با همین هدف نیز اقدام به حمایت از شکل گیری شتاب دهنده های این حوزه کرده است.

با تلاشی که ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طی این چند سال کرده است منتج به شکل گیری و توسعه 6 شتاب دهنده در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی شده است. شتاب دهنده هایی که اهرم کمکی برای شرکت های نوپا و استارتاپ ها محسوب می شوند و به دبنال تسهیل راه برای فعالیت آنها هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.