چگونه زمانیکه تنها هستید از یک حمله قلبی جان سالم بدر ببرید.

ترجمه: نغمه عبیری- فکر کنید ساعت شش بعد از ظهر است و شما بعد از یک روز کاری خسته‌کننده و غیر قابل تصور در حال برگشتن به خانه هستید (البته تنها). شما بسیار خسته، ناراحت و ناامید هستید. ناگهان شما درد بسیار سخت و عجیبی را احساس می‌کنید که …

فکر کنید ساعت شش بعد از ظهر است و شما بعد از یک روز کاری خسته‌کننده و غیر قابل تصور در حال برگشتن به خانه هستید (البته تنها). شما بسیار خسته، ناراحت و ناامید هستید. ناگهان شما درد بسیار سخت و عجیبی را احساس می‌کنید که در سینه شروع می‌شود، به بازویتان کشیده می‌شود و تا بالای فکتان ادامه دارد. شما از نزدیکترین بیمارستان هشت کیلومتر فاصله دارید. حتی فکرشم نمی‌توانید بکنید که آیا می‌توانید این فاصله را دوام بیاورید. شما قبلا آموزش CPR دیده‌اید ولی کسی که آنرا به شما آموزش داده به شما نگفته که آنرا بر روی خودتان چگونه انجام بدهید..!!
بسیاری از مردم زمانیکه دچار حمله قلبی می‌شوند تنها هستند. کسی که ضربان قلبش نامنظم است و احساس ضعف می‌کند، تنها 10 ثانیه تا از دست دادن هوشیاری زمان دارد. این افراد می‌توانند با سرفه‌های مکرر و شدید به خودشان کمک کنند. به خاطر بسپارید که قبل از هر سرفه یک نفس عمیق بکشید. یادتان باشد سرفه باید عمیق و طولانی مدت باشد (به طوریکه از عمق سینه و به همراه تولید خلط باشد). توالی یک نفس- یک سرفه باید حدودا هر دو ثانیه یکبار باشد و این کار باید تا زمانیکه کمک برسد و یا تا زمانیکه احساس کنید ضربان قلبتان به حال طبیعی برگشته، ادامه یابد.
در انتقال این پیام به دوستانتان همکاری کنید تا جان آنها در خطر نیافتد.
ترجمه: نغمه عبیری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.