مهندسی ژنتیک در خدمت امنیت غذایی

دکتر رندی هوته در حاشیه نشست آمادگی اجلاس کارتاهنا گفت: امروز نیاز به غذا و امنیت غذایی بیش از هر زمان دیگری در کشورهای درحال توسعه قابل لمس است و برای مدیریت این چالش ها لازم است از همه ابزارهای فناورانه موجود از جمله تراریخته بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، دکتر رندی هوته (Randy Hautea)، رئیس دفتر سرویس بیین‌المللی دستیابی و استفاده از بیوتکنولوژی کشاورزی در شرق آسیا، در حاشیه نشست آماده سازی هشتمین اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا، گفت: چالش‌های امنیت غذایی و سابقه پذیرش محصولات تراریخته به ویژه در کشور های در حال توسعه نیاز کشورها به استفاده از این فناوری و توسعه آن برای تولید محصولات تراریخته جدید را تایید می کند.

وی گفت: درحال حاضر بیش از 15 میلیون کشاورز تنها در 19 کشور در حال توسعه از مزایای استفاده از فناوری مهندسی ژتیک و محصولات تراریخته منتفع شده اند.

دکتر هوته ادامه داد: امروز نیاز به غذا و امنیت غذایی بیش از هر زمان دیگری در کشورهای درحال توسعه قابل لمس است و برای مدیریت این چالش ها لازم است از همه ابزارهای فناورانه موجود از جمله بیوتکنولوژی، مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته بهره مند شویم.

وی بر اهمیت نقش دولت ها به عنوان سیاست گذاران اصلی در توسعه هر فناوری نوینی تاکید کرد و افزود: دولت ها می توانند با حمایت بی طرفانه از بخش خصوصی نقش مهمی در توسعه این فناوری و پذیرش آن توسط خرده کشاورزان غالبا فقیر داشته باشند.

هشتمین اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا سال آینده در کشور مصر برگزار خواهد شد. نشستی تخصصی با هدف آماده سازی کشورها برای شرکت در این اجلاس در روزهای 6 و 7 نوامبر و با حضور نمایندگانی از اروپا، آسیا و آفریقا در کوالالامپور مالزی برگزار شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.