تشکیل کارگروه تراریخته در دفتر دکتر جلیلی

با هدف تهیه گزارش جامع درباره محصولات تراریخته کارگروهی با حضور دکتر خوش‌خلق سیما رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در دفتر دکتر جلیلی تشکیل شد.

به گزارش مرکز اطلاعت بیوتکنولوژی، در پی هجمه‌های سنگین چند رسانه خاص علیه فناوری تراریخته و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، دکتر سعید جلیلی عضو شورای امنیت ملی پس از برگزاری نشستی تخصصی در دفتر خود (اینجا)، کارگروهی را برای بررسی مسئله تشکیل داده است که اولین جلسه آن روز گذشته برگزار شد.

این کارگروه با حضور نیره خوش خلق سیما رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و غلامحسین آقایا رئیس سابق موسسه پژوهش های کشاورزی و علیرضا عباسی استاد دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه پیشنهاد شد موارد مرتبط با تراریخته در چند زمینه طبقه بندی و پس از بحث و نتیجه گیری به عنوان مستندات جمع بندی ارائه گردد. محورهای کلان پیشنهادی مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است: «الزامات قانونی»، «تاثیر محصولات تراریخته بر سلامت انسان»، «تاثیر محصولات تراریخته بر محیط زیست»، «نقش محصولات تراریخته در امنیت غذایی» و «تراریخته و جنبه های کشاورزی».

دکتر سعید جلیلی ماه گذشته نیز طی بازدیدی ۹ ساعته از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی این پژوهشگاه را زرادخانه قدرت کشور دانست و از فعالیت‌های آن حمایت کرد. (اینجا)

به نظر می‌رسد این اقدام دکتر جلیلی در پی انتشار گزارشی توهین آمیز و سخیف علیه رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی (اینجا) و ایراد برخی اتهامات واهی علیه مدیران دیگر آن، به منظور حمایت از فعالیت‌های این مرکز علمی پژوهشی مهم کشور صورت گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.