سلامت برنج تراریخته بر اساس آزمایشات جامع وزارت بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه فاز اول تحقیقات در مورد برنج تراریخته در یزد انجام شده است، گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده، این محصول عارضه‌ای روی حیوانات نداشته است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، محمدرضا میرجلیلی در مصاحبه با رادیو یزد با اشاره به سخنانی که در مورد تحقیقات در مورد برنج تراریخته در یزد انجام شده است، اظهار داشت: نتایج فاز اول مصرف محصولات تراریخته بر روی حیوانات مشخص شده است.

وی عنوان کرد: انجام آزمایش بر روی برنج تراریخته در این دانشگاه، ابهامات و شبهاتی در برخی از رسانه ها مطرح شده که لازم است در این زمینه اطلاع رسانی لازم انجام شود.

میرجلیلی بیان کرد: مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای این دانشگاه  گزارشی مروری با ارزیابی مقالات متعدد علمی معتبر داخلی و خارجی منتشر کرده که حاکی از عدم مشاهده عوارض مضر و نامطلوب ناشی از مصرف برنج تراریخته است.

وی افزود: علاوه بر آن، آزمایشهای جداگانه ای روی حیوانات آزمایشگاهی توسط این مرکز انجام شده که طبق نتایج فاز یک، تاکنون هیچ عارضه سوء یا مضری در حیوانات تغذیه شده با برنج تراریخته مشاهده نشده، همچنین نتایج فاز دو در دست تکمیل بوده که در آینده نزدیک منتشر می شود.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: بی گمان تولید و مصرف محصولات غذایی تراریخته موافقان و مخالفان بسیاری دارد و لازم است اهالی رسانه که عهده دار روشنگری و آگاهی بخشی به مردم هستند در مقوله های مهمی از این دست، فارغ از جوسازی هایی که بدون مستندات و نتایج حاصل از پژوهش، به گمانه زنی می پردازند، مراکز علمی و پژوهشی را منبع کسب اطلاعات خود قرار دهند.

 وی تصریح کرد: بدیهی است حفظ و ارتقای سلامت مردم از وظایف دانشگاه است و در صورت دستیابی به هرگونه نتایج دیگری در هر مقطع از پژوهش نسبت به نشر و اطلاع رسانی آنها اقدام می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.