مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو:

محصولات تراریخته وارداتی تاییدیه نهاد ایمنی غذایی اتحادیه اروپا را دارند

دکتر وحید مفید، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در خصوص کشت محصولات تراریخته در ایران اظهار کرد: محصولات تراریخته همچون سویا، کلزا، ذرت و روغن‌های آن به کشور وارد می‌شود و از معیارهای مهم برای واردات این محصولات، تاییدیه نهاد ایمنی غذایی اتحادیه اروپا است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از  ایلنا، دکتر وحید مفید، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در همایش مشترک ایران و اتحادیه اروپا در زمینه توسعه تجارت کشاورزی در خصوص کشت محصولات تراریخته در ایران اظهار کرد: محصولات تراریخته همچون سویا، کلزا، ذرت و روغن‌های آن به کشور وارد می‌شود. از معیارهای مهم برای واردات محصولات تراریخته تاییدیه نهاد ایمنی غذایی اتحادیه اروپا است و این محصولات باید قابلیت مصرف در کشورهای ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و مالزی را داشته باشند.

مفید با اشاره به اینکه برنامه 16 ساله‌ای برای ایمنی غذا از سال 2013 در کشور آغاز شده تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه کنترل محصولات از نظر باقیمانده سموم نیز بر روی محصولات باغی و زراعی انجام می‌شود.

وی افزود: محصولات تراریخته در ایران برچسب تراریخته برای آگهی مصرف کننده می‌خورند و همچنین نصب برچسب چراغ راهنمایی تغذیه‌ای برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان نیز آغاز شده است.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اذعان داشت: با توجه به افزایش میزان بیماری‌های غیرواگیر توسط مواد غذایی در سال گذشته در کشور چراغ راهنمای مواد غذایی با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز برای موادی مانند نمک، شکر، قند و چربی بر روی محصولات ثبت می‌شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.