ظرفیت‌های موجود کشور در حوزه فناوری جلبک شناسایی می‌شود

با هدف هم افزایی و استفاده از تمام ظرفیت های علمی و تجربی کشور در ارتقاء محصولات زیست فناوری دریا به ویژه جلبک دریایی، تمامی ظرفیت های موجود در این حوزه شناسایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری مهر، ستاد توسعه زیست فناوری با هدف ایجاد بستر لازم برای افزایش بهره وری اقتصادی از محصولات زیست فناوری دریا اقدام به هم افزایی ظرفیت های موجود در کشور کرده است. یکی از این محصولات راهبردی دریایی، صنعت جلبک است که با همکاری دستگاه های ذیربط توسعه خواهد یافت.

بر همین مبنا، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به زودی نقشه راه عملیاتی توسعه جلبک در کشور تدوین و عملیاتی می شود. این طرح در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی خواهد شد.

به گفته قانعی برای توسعه این صنعت بزرگ در کشور نیاز است که بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر فعالیت کنند و همه بازیگران این عرصه وارد میدان شوند. زیرا این حوزه ظرفیت های زیادی در کشور دارد که مغفول مانده است و به خوبی از این ظرفیت ها استفاده نکرده ایم.

از جمله اقدامات ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه «حمایت از شکل گیری شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها وایجاد بستر لازم برای ایجاد یک شبکه ارتباطی بین شرکت های دانش بنیان مرتبط با این حوزه» است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.