عرض شعبده با اهل راز/ رسوایی مخالفان تولید ملی محصولات تراریخته + اسناد

اول: پس از روشن شدن عزم دولت در حمایت از تولید ملی محصولات تراریخته در سال 1394، کسانی که طی ۲۰ سال  در برابر واردات این محصولات به کشور سکوت رضایت آمیزی کرده بودند، ناگهان با تظاهر به نگرانی در مورد سلامت مردم، محصولات تراریخته را عامل تمام بیماری های عالم دانستند!

حامیان استمرار واردات محصولات تراریخته، با بهره گیری از برخی رسانه های گروهی جوسازی گسترده ای علیه محصولات تراریخته به راه انداختند. تا جایی که یکی از سر حلقه های این جریان به نام کرمی ( که در جریان سازی علیه مهندسی ژنتیک با عنوان پروفسور مطرح شد) در مصاحبه ای اعتراف کرد که هدف او و همپالگی هایش به وحشت انداختن مردم است! (1).

باری، هزینه های کلانی صرف شد تا موج وسیعی از پروپاگاندا علیه مهندسی ژنتیک و حتی دانشمندان این عرصه به راه بیفتد که متاسفانه امروز شاهد نتایج آن هستیم. یکی از این اقدامات مذبوحانه راه اندازی کانالی تلگرامی تحت عنوان ” بنیاد سبک زندگی سالم” بود که وظیفه داشت در پس شعار زندگی سالم، چهره ای را به عنوان متخصص بیوتکنولوژی پزشکی به جامعه معرفی کند. پروفسوری دارای درجه فوق تخصصی مهندسی ژنتیک، که از قضا با مهندسی ژنتیک و تولید ملی محصولات تراریخته مخالف است!

دوم: آقای پروفسور با در اختیار داشتن امکانات نامحدود موفق شد اذهان عمومی را از واقعیت مهندسی ژنتیک منحرف کند. در برابر وزارت بهداشت بایستد و از خود یک برند جعلی برای تایید محصولات غذایی در بازار بسازد! اما به هر روی، او میبایست در برابر اذهان پرسشگر مردم توضیحی ارائه می داد که چرا بیست سال در برابر واردات محصولات تراریخته سکوت کرده است. پروفسور در پاسخ به این پرسش بارها ادعا کرده است که او فقط پنج سال است که از واردات محصولات تراریخته با خبر است:

-او در برنامه تلوزیونی تب تاب (در تاریخ 11 اسفند 97) رو به روی میلیون ها تماشاگر می نشیند و فریاد می زند:
«من تا هشت سال پیش نمی دانستم در سفره من تراریخته است. اون خائنی که تراریخته را وارد کشور کرد و در سفره من آورد و به من نگفت و الان پنج سال است که فهمیدم» (2).

-«تراریخته را بیست سال پیش پنهانی و بدون اطلاع مردم وارد سفره مردم کردند و هیچ نگفتند تا دانشمندان پنج سال پیش مطلع شدند و اطلاع رسانی کردند» (3).

اما واقعیت چیست که پروفسور برای پوشاندن آن این چنین به ضد و نقیض گویی می افتد و در حالی که ادعا می کند دامنه اطلاعات او حتی به جلسات محرمانه پنتاگون هم می رسد (4)، می گوید که پنج سال است که از واردات محصولات تراریخته با خبر شده است؟!  پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران که رسالت خود را بر مبنای ترویج علم و اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران بنا نهاده است، در ادامه اسنادی را برای روشن سازی افکار عمومی و همینطور  مراجع سیاست گذاری کشور افشا می کند.

سوم: علت چرخش پروفسور چیست؟ از تایید محصولات تراریخته تا سردمداری مخالفت با آن/ چه منافع اقتصادی و سیاسی در پشت پرده فریب مردم وجود دارد؟

پروفسور ادعا می کند که پنج سال است که متوجه شده است خائنین! تراریخته را وارد کشور کرده اند. اما  واقعیت این است که او کسی است که در سال 1379 (دقت کنید 19 سال قبل) نامه ای را امضا کرده است که نشان می دهد نه تنها از واردات محصولات تراریخته به کشور با خبر بوده است، بلکه این محصولات مورد تایید او بوده اند (تصویر 1و 2و 3). فایل متن کامل نامه را اینجا دریافت کنید.

تصویر 1. 

تصویر 2.

تصویر 3. علی کرمی که امروز از مخالفان سر سخت محصولات تراریخته است و علیه این محصولات مطالب کذب متعددی را منتشر می کند، بیست سال پیش در نامه ای به جناب ظریف، این محصولات را تایید کرده است. کرمی بارها ادعا کرده است که تنها پنج سال که از واردات محصولات تراریخته به ایران با خبر شده است اما محتوای این نامه نشان می دهد کرمی بیست سال پیش نه تنها از واردات محصولات تراریخته به کشور با خبر بوده است، بلکه این محصولات مورد تایید او بوده اند. به راستی چرا او با وجود آگاهی کامل از سلامت محصولات تراریخته، امروز به مردم اطلاعت نادرست و غیر واقعی میدهد؟؟

مطالعه دقیق متن نامه نشان می دهد اینکه پروفسور تنها پنج سال از واردات محصولات تراریخته با خبر شده است فریبی بیش نیستید و جای تاسف دارد که کسی اینگونه در یک برنامه تلوزیونی با میلیونها بیننده تارهای صوتی اش را برای فریب افکار عمومی بلرزاند و طرفداران تولید ملی محصولات تراریخته را خائن به کشور بداند! این نامه چرخش رفتاری و تناقض گفتاری پروفسور را با اهدافی که برای نگارنده نامعلوم است برملا می سازد.

اول اینکه دانشمندان عرصه بیوتکنولوژی کشاورزی، که فناوری تراریخته را بومی کرده اند، هرگز واردکنندگان محصولات تراریخته نبوده اند. دوم اینکه برای محصولی همانند سویا اصلا رقم غیر تراریخته ای در بازار تبادل جهانی وجود ندارد که کرمی مدعی شده است واردکنندگان محصولات تراریخته خائن هستند!

جناب پروفسور خوب می داند خائن کسانی هستند که امروز با سنگ اندازی در مسیر تولید ملی محصولات تراریخته تلاش می کنند راه استمرار واردات این محصولات را باز نگاه دارند و متاسفانه خود نیز با پشت کردن به جامعه علمی به بلند گوی همان ها تبدیل شده است.

اما ماجرای این نامه که در تایید محصولات تراریخته در سال 1379 خطاب به محمد جواد ظریف نوشته شده است -و کرمی از امضا کنندگان آن است- چیست؟

چهارم: ماجرای نامه ظریف

در جریان تبلیغاتی مخربی که فناوری هراسان -پس از عزم پژوهشگران کشور برای تولید ملی محصولات تراریخته- به راه انداختند، یکی از خبرگزاری های وابسته به آنها نامه ای را از دکتر ظریف منتشر کرد. آنها تلاش کردند با تمسک به این نامه که ۱7 سال پیش از سوی وزیر محترم امور خارجه منتشر شده بود، تاثیر مخربی بر اذهان عمومی بگذارند.

واقعیت این است که پیش نویس این نامه که در آن مسائل افسانه ای و غیر علمی همچون انتقال صفات رذیله خوک ها و درنده خویی کوسه ها به انسان! از طریق مهندسی ژنتیک(!!)مطرح شده بود، نه از طرف آقای ظریف بلکه از طرف شخص دیگری تهیه شده بود و در همان زمان با اعتراض جمعی کلیه دستگاه های مرتبط با بیوتکنولوژی از جمله 12 وزراتخانه مواجه شد.

بیرون کشیدن آن نامه پس از هفده سال و استناد به آن برای سواستفاده از محبوبیت وزیر خارجه و تخریب محصولات حاصل از مهندسی ژنتیک، موجب شد تا ظریف در سیزدهم دیماه ۹۵ با ارسال نامه‌ای به دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، به فناوری هراسان مخالف تولید ملی محصولات تراریخته پاسخ دهد (تصویر 4)

ظریف در این نامه اعلام کرد که وزارت امور خارجه در عین اذعان به اهمیت حفاظت از محیط زیست و سلامت عمومی بر لزوم توجه دستاوردهای زیست فناورانه کشور از جمله این فناوری تاکید دارد. وی تأکید کرد که نامه منتشر شده هیچ قضاوت علمی را شامل نمی‌شود. در این زمینه بیشتر بخوانید:

بهره‌برداری از محصولات تراریخته به‌عنوان “سلاح” ممکن نیست
پاسخ ظریف به فناوری هراسان مخالف تولید ملی محصولات تراریخته

تصویر 4. ظریف با ارسال نامه‌ای به دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعلام کرد که وزارت امور خارجه در عین اذعان به اهمیت حفاظت از محیط زیست و سلامت عمومی بر لزوم توجه دستاوردهای زیست فناورانه کشور از جمله این فناوری تاکید دارد. وی تأکید کرد که نامه ای که برخی رسانه ها  پس از هفده سال اقدام به انتشار آن کرده اند شامل هیچ قضاوت علمی نبوده است.

جزئیات تهیه پیشنویس این نامه با محتوای جعلی- که 17 سال پیش منتشر شد و امروز مورد سو استفاده فناوری هراسان قرار گرفت- از حوصله این نوشتار خارج است. آنچه مد نظر نگارنده است این است که یکی از مکاتباتی که جامعه علمی با وزارت خارجه در واکنش به محتوای جعلی و کذب این نامه انجام داد، همان نامه ای است که پروفسور (شخص علی کرمی) در حمایت از محصولات تراریخته امضا کرده است (تصویر 1و2و 3).

حال سوال این است که چرا وی امروز که زمان تولید ملی این محصولات است، به ناگاه مخالف محصولات تراریخته شده است و در مخالفت خود اینچنین مرزهای بی اخلاقی را یکی پس از دیگری در مینوردد! به طوری که خود او که از اعتراض کنندگان به نامه ظریف بوده است، امروز برای تخریب محصولات تراریخته به محتوای همان نامه استناد می کند! (تصویر 5).

بازی چرخ بشکندش بیضه در کلاه

زیرا که عرض شعبده با اهل راز کرد

ای کبک خوش خرام کجا می‌روی بایست

غره مشو که گربه زاهد نماز کرد

تصویر 5. بدون شرح.

پی نوشت ها:
1) خبرگزاری عصر ایران/ از تراریخته با انتقال ژن تا ویرایش ژن/ کدخبر: 564212.

2) علی کرمی در برنامه تب تاب/ تاریخ: 11 اسفند 97

3) این ادعا را  علی کرمی در کانال تلگرامی بنیاد ملی سبک زندگی سالم مطرح کرده است. اینجا ببینید.

4) خبرگزاری تسنیم. ۲۶ بهمن ۹۴/  علی کرمی: سندی داریم که پروژه ای تعریف کرده اند که قصد دارند به روش بیولوژیک اعتقادات دینی مسلمانان را هدف قرار دهند  هدف این است که ویروسی با روش مهندسی ژنتیک یا تراریخته طراحی کنند که وارد بدن مسلمانان شود و سبب تغییراتی در فرایند های مغزی گردد، که نتیجه آن تغییر احساسات انگیزه ها و در نتیجه سستی ایمان مسلمانان مؤمن و جوانان مجاهد است؛ که درواقع ارزشهای غربی را بپذیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.