دکتر بهزاد قره یاضی، چهره تاثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات ایران

دکتر بهزاد قره یاضی، بنیانگذار پرتلاش و خستگی ناپذیر پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، معاون سابق وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان چهره تاثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات ایران معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، دکتر بهزاد قره یاضی، بنیانگذار پرتلاش و خستگی ناپذیر پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، معاون سابق وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان چهره تاثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات ایران معرفی شد.

نشست تخصصی «نقش آموزش عالی در توسعه بخش کشاورزی» با تجلیل از زنده یاد دکتر بهزاد قره یاضی، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و چهره تاثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات ایران، روز سه شنبه در محل موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار می شود.

در این نشست تخصصی که امکان شرکت برخط (آنلاین) در آن هم با مراجعه به نشانی اینترنتی vc.areeo.ac.ir/ch/tmpch فراهم است، جمعی از اساتید برجسته حوزه کشاورزی و مطالعات آموزش عالی سخنرانی می کنند.

در این نشست، دکتر مقصود فراستخواه، استاد موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با عنوان «آینده دانشگاه ایرانی با تاکید بر تحول در اقالیم علم و زیست‌بوم آموزش عالی»، دکتر غلامعلی منتظر، استاد فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس با عنوان «رصد تحولات جهانی آموزش عالی»، دکتر اسکندر زند، استاد موسسه تحقیقات گیاهپزشکی با عنوان «اثربخشی آموزش عالی در تولیدات کشاورزی»، دکتر منصور امیدی، استاد پردیس کشاورزی دانشگاه تهران با عنوان «ضرورت بازنگری برنامه های درسی براساس نیازهای فعلی و نگرشی به آینده» و دکتر محمد حسینی مقدم، عضو هیات علمی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی با عنوان «پیشرفت‌های هوش مصنوعی و تحول در آموزش‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی: امکان‌ها و امتناع‌ها» سخنرانی می کنند.

در این مراسم که روز سه شنبه ۲۲ شهریور از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ در سالن‌های همایش موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در کرج برگزار می شود از استاد فقید دکتر بهزاد قره یاضی، پدر بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران به عنوان برگزیده ششمین دوره چهره تاثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات ایران تجلیل خواهد شد.

زنده‌یاد دکتر قره‌یاضی، استاد برجسته مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی و موسس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی که ۱۵ خردادماه ۱۴۰۰ در پی ابتلا به بیماری کرونا در تهران درگذشت.

برگزاری مجمع عمومی و انتخابات انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران از دیگر برنامه های گردهمایی بزرگ خانواده علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.